Μια νύχτα απ' τη δική μου, ολόκληρη η δική σου...

Όλα ξεκίνησαν σαν σήμερα το 1996...

Η βραδιά που κάθε Παναθηναϊκός θυμάται με λεπτομέρεια που ήταν και τι έκανε. Ένα τρόπαιο που λοιδωρήθηκε όσο κανένα άλλο, από το κόμπλεξ κάποιων. Μόνο στο τελευταίο λεπτό και μέχρι την λήξη του αγώνα ο Παναθηναϊκός αδικήθηκε σε 7 περιπτώσεις (φάουλ στον Κόρφα, φάουλ στον Ντομινίκ, νέο φάουλ στον Κόρφα, φάουλ στον Γιαννάκη, βήματα του Μοντέρο, φάουλ στον Βράνκοβιτς, «παγωμένο» χρονόμετρο με την Μπαρτσελόνα να εκδηλώνει επίθεση 13 δευτερολέπτων αντί για 4,9) και να ευνοείται σε μία (αντικανονικό κόψιμο Βράνκοβιτς). Ας τα δούμε όλα αυτά καρέ καρέ, από το βίντεο του αγώνα.

1)  Πεντακάθαρο φάουλ στον Κόρφα 50 δευτερόλεπτα πριν την λήξη ΔΕΝ σφυρίζεται. Το χέρι του Μοντέρο προσπαθεί να κλέψει την μπάλα, αλλά δεν τα καταφέρνει και χτυπάει τον Τεν-τεν. Η παράβαση γίνεται μπροστά στα μάτια του διατητή, ο οποίος καταπίνει την σφυρίχτρα. 


2)  Στην εξέλιξη της επίθεσης, ο Κόρφας τροφοδοτεί τον Ντομινίκ στον οποίον γίνεται πεντακάθαρο φάουλ 37,5 δευτερόλεπτα πριν την λήξη που ΔΕΝ σφυρίζεται. Φαίνεται καθαρά οτι τον χτυπάει με τον αγκώνα ο Γκόντφρεντ. Το «λευκό» χέρι ξεχωρίζει στον ... λαιμό του Ντομινίκ. Έτσι αστοχεί ο Ντομινίκ και χάνει το ριμπάουντ, που καταλήγει στον Στόγιαν, με 36,6 να απομένουν για την λήξη του αγώνα. Άρα γνωρίζουμε πότε έπρεπε να λήξει η νέα πράσινη επίθεση.


3) Στην ίδια επίθεση για δεύτερη φορά με τον ίδιο τρόπο ο Μοντέρο χτυπάει από πίσω το χέρι του Κόρφα μόλις 10,7 δευτερόλεπτα πριν την λήξη. Κανένα φάουλ δεν σφυρίζεται για δεύτερη φορά..


4)  Στην συνέχεια υπάρχει φάουλ στον Παναγιώτη Γιαννάκη. Υπάρχει επαφή στο δεξί πόδι του Γιαννάκη (το χρώμα των παπουτσιών που εφάπτονται μας λύνει τα χερια καθως ο Γιαννάκης φοράει μαύρο χρώμα, ενώ φαίνεται ξεκάθαρα ένα λευκό που τον εμποδίζει κάθετα στην κίνηση του) που προκαλεί την πτώση του και απώλεια κατοχής της μπάλας από τον Παναθηναϊκό. Απομένουν 2-3 δευτερόλεπτα για να γίνει το σουτ στην λήξη της επίθεσης και μένουν άλλα 6 δεύτερα για να εκδηλώσει επίθεση η Μπαρτσελόνα μέχρι την λήξη του τελικού. 


                                        https://www.youtube.com/watch?v=IlAbpExWN6k

5) Βήματα του Μοντέρο. Ο Μοντέρο γίνεται κάτοχος της μπάλας βρισκόμενος στην ρακέτα του Παναθηναϊκού. Όταν αποκτά κατοχή της μπάλας, έχει σταθερά και τα 2 πόδια. Εν συνεχεία μετακινεί το δεξί ξανά χωρίς να αφήσει, ή να «σκάσει» την μπάλα στο έδαφος. Η θέση του σώματος του φαίνεται και απο την γωνία της φωτογραφίας, καθως είναι διαφορετική η αρχική θέση του σώματος του από την τελική. Η αρχική θέση του Μοντέρο καθώς και η τελική, είναι αδύνατον να συνδεθούν μεταξύ τους αν δεν υπάρχει παράβαση βημάτων, εφόσον ο Μοντέρο ΔΕΝ έσκασε την μπάλα για να έχει δικάιωμα να μετακινηθεί. Ο Μοντέρο γίνεται κάτοχος της μπάλας σε αυτή την θέση με αυτή την γωνία σώματος. Το δεξί πόδι σχεδόν εφάπτεται της πλάγιας γραμμής της ρακέτας. Και αφήνει την μπάλα σχεδόν κάτω από το καλάθι με διαφορετική κλίση σώματος!!!!


https://https://www.youtube.com/watch?v=6G3llspkCUY

6) «Πάγωμα» του χρονομέτρου στο ρολόι της αναμέτρησης και στον τηλεοπτικό χρόνο. Η Μπαρτσελόνα δημιούργησε την επίμαχη φάση έχοντας επιπλέον χρόνο απο τον κανονικό. Στην πραγματικότητα θα έπρεπε να έχει  σταματήσει το παιχνίδι την στιγμή που τελειώνει η επίθεση του Παναθηναϊκού και να δωθεί η μπάλα στην Μπαρτσελόνα για οργανωμένη επίθεση 6,6 δευτερολέπτων. ΄Οτι συνέβη στον χρόνο που μεσολάβησε απο το «παγωμένο» χρονόμετρο μέχρι την λήξη του αγώνα κανονικά είναι ως μή γενόμενο.


Δεν ξεχναμε ότι ο Βρανκοβιτς εγινε κάτοχος της μπάλας στα 36,6 δεύτερα και ο Παναθηναικός απέκτησε 30 νέα δευτερόλεπτα επίθεσης. Άρα στα 6,6 δεύτερα έχει εκπνεύσει ο χρόνος επίθεσης του Παναθηναικού. Η Μπαρτσελόνα ΕΥΝΟΕΙΤΑΙ και στην ροή του χρόνου καθώς ΠΡΙΝ παγώσει στα 4,9 δευτερόλεπτα το χρονόμετρο, η καταμέτρηση της δίνει κάποια δέκατα επιπλέον. Όπως φαίνεται στα καρέ των φωτογραφιών ο χρόνος απο το 5,0 δεν πηγαίνει στο 4,9 αλλά στο 5,9 στο 5,8, στο 5,7 και μετά στο 4,9. Έτσι η Μπαρτσελόνα κερδίζει 3 δέκατα επιπλεόν χρόνου. Ο χρόνος συνεχίζει να είναι «παγωμένος» στα 4,9 δευτερόλεπτα για αρκετά ακόμα δευτερόλεπτα. 

Η Μπαρτσελόνα όχι μόνο εκδηλώνει επίθεση με το σουτ του Μοντέρο και το κόψιμο του Βράνκοβιτς, αλλά κερδίζει επιθετικό ριμπάουντ και εκδηλώνει εκ νέου επίθεση στον ίδιο χρόνο. Στην πραγματικότητα το ρολόι κατέγραψε 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ παίχτηκαν 13! Μάλιστα η Μπαρτσελόνα θα ξανακερδίσει 1 δέκατο επιπλέον, καθώς το ρολόι απο το 4,9 θα πάει στο 5,8 και αμέσως μετά στο 4,8 για να καταλήξει τελικά στην λήξη του αγώνα. Μέχρι στιγμής απο όλες αυτές τι φάσεις η μόνη ευνοημένη ομάδα είναι η Μπαρτσελόνα.    


 (Πηγή: https://www.youtube.com/watch?v=6G3llspkCUY)

6+1)  Το κόψιμο του Βράνκοβιτς είναι αντικανονικό, καθώς η μπάλα έχει χτυπήσει στο ταμπλό. Μέχρι το 1996 ο κανονισμός επέτρεπε το κόψιμο μετά το χτύπημα της μπάλας στο ταμπλό, αρκεί η μπάλα να είχε ανοδική πορεία. Τροποποιήθηκε λίγους μήνες πριν την τελική φάση.

8) Στον Βράνκοβιτς την στιγμή του άλματος γίνεται φάουλ, καθώς ο Φερνάντεζ «κλειδώνει» και κρατάει το δεξί  χέρι του Βράνκοβιτς με αποτέλεσμα ο Κροάτης γίγαντας να χάσει την ισοροπία του, αφού πηδάει με λάθος κλίση και όχι κατακόρυφα.


(Πηγή:  Το Φως 13-4-1996)  (Πηγή: Αθλητική Ηχώ 13-4-1996)

Αποτέλεσμα αυτού να υποστεί ρήξη έσω πλαγίου συνδέσμου ο Βράνκοβιτς. Στην περίπτωση που μέτραγε το καλάθι ο Παναθηναϊκός θα είχε επίθεση 4,9 δευτερολέπτων.

Σχόλια

  1. Το πρώτο ευρωπαϊκό ο ΠΑΟ το'χει πάρει και από το 96 ακόμα πονάτε αιώνιοι δεύτεροι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να θυμηθούμε και το γνωστό άσμα: "Το πρώτο ευρωπαϊκό ο ΠΑΟ το έχει πάρει , οι γαύροι είναι άχρηστοι και πήραν το παπαρι"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το παραπάνω σύνθημα κυρίως αφορούσε τα φάιναλ φορ του '94 και '95. Αλλά εντάξει, μη λέμε, πήραν στη συνέχεια και αυτοί ευρωπαϊκά. Αλλά όπως και να το κάνουμε , το πρώτο είναι αλλιώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου